Sıkça Sorulan Sorular

Eğitimci


Sisteme nasıl giriş yapabilirim?

İnternet tarayıcınızın adres çubuğuna classroom.google.com yazın ve kullanıcı giriş ekranına ulaşın. Sisteme bağlandıktan sonra karşınıza kullanıcı giriş formu gelecektir. İlerleyebilmeniz için gerekli olan stu.omu.edu.tr uzantılı e-posta adresiniz mevcut omu.edu.tr uzantılı adresiniz ile aynıdır.

Örneğin: Mevcut OMÜ e-posta adresiniz ogretimelemani@omu.edu.tr olsun. Bu durumda ders sistemine giriş yapmanız için kullanacağınız yeni adresiniz ogretimelemani@stu.omu.edu.tr şeklinde olacaktır. Bu yeni “stu.omu.edu.tr” uzantılı hesabınızın şifresi ise mevcut “omu.edu.tr” uzantılı eski e-posta hesabınıza gelecektir. “stu.omu.edu.tr” uzantılı e-posta adresi ile sanal sınıf sistemine ilk girişinizde sizden şifrenizi değiştirmeniz istenecektir. Kafa karışıklığı yaşamamanız adına mevcut e-posta şifreniz ile yeni e-posta şifrenizin aynı olması tavsiye edilmektedir.

Google Classroom'da görünmeyen derslerimi nasıl eklerim?

Classroom sisteminde UBS üzerinde aldığınız derslerden farklı veya eksik görünüyorsa, Classroom ders kayıt uygulamasını kullanarak derslerinizi ekleyebilirsiniz.

Ders Ekleme Adımları

Sistem giriş formunun görüntüsü

Ders kayıt sistemine “Classroom Üzerinden Giriş Yap” butonuna tıklayarak @stu.omu.edu.tr uzantılı e-posta adresinizle giriş yapınız.

Profil Bİlgilerim ve Derslerim menüsünün görüntüsü

Sisteme giriş yaptığınızda sol tarafta bulunan menü üzerinden “Profil Bİlgilerim ve Derslerim” bağlantısına tıklayınız.

Ders Kayıtlanma alanının görüntüsü

Dersler bölümünde eksik olan dersinizi bulunuz ve “+ Ders Kayıtlan” butonuna tıklayarak classroom sistemi üzerindeki derse kaydınızı yaptınız.

Bu işlemler sırasında bir hatayla karşılanmanız durumunda Geri Bildirim Talebi Oluştur bağlantısı üzerinden veya UNİKYS sistemi üzerinden geri bildirim talebi oluşturabilirsiniz.
Dönem başında kayıtlanma süreci devam ettiği için bazı sorunlar yaşanabilir.


Bazı derslerim birden fazla sınıfta görünüyor. Bu durumda canlı dersi nasıl işlemeliyim?

Aynı derse ait birden fazla sınıf görüntülüyorsanız, bunun nedeni birden fazla programdan öğrencinin aynı dersi almasıdır. Farklı programlardan aynı dersi alan öğrenciler programlarına göre gruplanmıştır. Ortak canlı ders yayını yapacağınız zaman, oluşturduğunuz Hangouts Meet bağlantısını aynı dersleri alan öğrenciler için kopyala/yapıştır yöntemiyle paylaşabilirsiniz.

Dersime araştırma görevlisi/görevlileri eklemek istiyorum, ne yapmalıyım?

Dersinize eklemek isteğiniz araştırma görevlisinin @stu.omu.edu.tr adresi mevcut ise sözkonusu derse eğitimci olarak ilgili kişiyi davet ederek kendiniz ekleyebilirsiniz.
Araştırma görevlisinin @stu.omu.edu.tr hesabı yoksa, hesap açılmasını istediğiniz araştırma görevlisinin “ad, soyad, TC kimlik numarası ve @omu.edu.tr uzantılı hesabı” bilgilerini listeleyerek EBYS üzerinden Uzaktan Eğitim Merkezine iletmelisiniz.

Tarafıma açılan dersler haricinde kendim ders/öğrenci ekleyebilir miyim?

Yapılan aktarımlar haricinde bireysel olarak açtığınız dersler sizin sorumluluğunuzdadır. Kişisel olarak açtığınız dersler için teknik destek verilmeyecektir. UBS’de mevcut dersinizin aktarılmadığını düşünüyorsanız lütfen biriminizden sorumlu Uzaktan Eğitim Koordinatörü aracılığıyla bize ulaşın.

Canlı ders yayını nasıl yapılır?

Google üzerinde @stu.omu.edu.tr uzantılı adresiniz ile oturum açarak Google Takvim’i seçiniz. Ders yapmak istediğiniz saate etkinlik ekleyerek sizin için oluşturulan Hangouts Meet bağlantısını kopyalayınız. İlgili dersinizde bir duyuru oluşturarak bu bağlantıyı paylaşınız. (Aynı anda birden fazla sınıf için ders yapmak istiyorsanız, bağlantıyı tüm sınıflarda aynı şekilde paylaşmalısınız.) Konuyla ilgili yardım videolarını izleyebilirsiniz.

Öğrencilerin derse katılımını takip etmeli miyim?

Dönem içi değerlendirme, sanal sınıflarda yapılan etkinlikler (ödev, sınav vb.) ile yapılacağından, ders programında belirtilen saatlerde öğrencilerin katılımını teşvik etmeniz ve takip etmeniz beklenmektedir.

Canlı derslere stu.omu.edu.tr alanı dışından eğitimci nasıl eklenir?

Herhangi bir derse stu.omu.edu.tr hesabı olmayan eğitimci eklemek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:

1. Misafir eğitimcinin Gmail hesabı olmalıdır.

2. Dersin Google Meet bağlantısı açıldığında “Katılma Bilgilerini Kopyala” işlemi yapılarak, ilgili dersin bağlantısı misafir eğitimcinin Gmail hesabına ulaştırılmalıdır.

3. Misafir eğitimci Gmail hesabıyla oturum açmalı ve kendisine ulaştırılan katılım bağlantısını kullanmalıdır.

4. Dersin eğitimcisi, katılım isteğinde bulunan misafir eğitimciye onay vermelidir.

5. Google Meet canlı ders bağlantısına katılım sağlayan misafir eğitimci; sesli ve görüntülü konuşma, sunum yapabilme vb. tüm olanaklardan faydalanabilir.

Kurumdaki etkinlikler Google Takvim ve Meet aracılığıyla nasıl gerçekleştirilir?

Google Takvim ve Meet kullanılarak etkinlik oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:

1. Yetkili kişi stu.omu.edu.tr hesabını kullanarak Google Takvim üzerinden ilgili tarihi seçip bir etkinlik oluşturmalıdır.

2. Etkinlik ayarlanırken Meet konferans görüşmesi eklenerek toplantı bağlantısı oluşturulmalıdır.

3. Kurum içi veya kurum dışından katılımcılar stu.omu.edu.tr veya Gmail tabanlı e-posta adresleri ile etkinliğe davet edilmelidir.

4. E-posta adreslerine davet iletilen kullanıcılar, gönderilen Meet bağlantısına davet edildikleri hesapları ile erişebilir ve toplantıya katılabilirler.

Classroom'da paylaştığım ders içeriklerinin kontrolü kimdedir?

Google Classroom üzerinden Drive, Meet, Formlar vb. aracılığıyla paylaşılan ders içeriklerine (ödevler, sınavlar, ders kayıtları vb.) BAUM olarak erişim ve müdahale yetkimiz bulunmamaktadır. Ders içerikleri ile ilgili karar ve sorumluluk dersin eğitimcisine aittir. İçerikleri oluşturma, düzenleme, paylaşma ve silme işlemleri dersin eğitimcisi tarafından yönetilmektedir.

Google uygulamaları hakkında daha fazla bilgi için Google Yardım sayfalarını inceleyebilirsiniz.